Έχετε το λόγο μας

To Room Hospitality Athens & Greece είναι μια ιδέα-συνέχεια μιας σειράς blogs που ο υπογράφων θεωρεί «δωρεάν οχήματα» για ένα ου-τοπικό ταξίδι στο φιλοξενείο-γη. Στο δρόμο ο οδηγός συναντά τοπία, καταλύματα, αξιοθέατα, ανθρώπους, φαινόμενα, ιδέες που μετά από μία αφ-αιρετική αξιολόγησή τους, αποτυπώνει τις εντυπώσεις του με ιδιαίτερο τρόπο. Ευχαριστούμε το ξενοδοχείο-γη για το όμορφο αυτό ταξίδι και την δωρεάν παροχή άπειρων αγαθών και υπηρεσιών στους παραμένοντες … Παράλληλα μοντέρνα ή παραδοσιακά καταλύματα καλούνται να αποδείχνουν κάθε στιγμή την ικανότητα τους να αποπληρώνουν με ωραίο, σεμνό και value for money τρόπο τις ανάγκες των πελατών τους.

Παρασκευή 1 Μαΐου 2015

Σεμινάριο για την τουριστική προβολή και ανάπτυξη οργάνωσε η Περιφέρεια Αττικής 26,27/3/2015

Σεμινάριο για την ανάπτυξη του τουρισμού στην Αττική! Η Αττική πρέπει να κερδίσει. Το τουριστικό χαρτί που έχει στα χέρια της είναι πολύ δυνατό. Παίζεται πολλά χρόνια με αυξομοιώσεις. Τώρα όμως είναι ανάγκη ενός restart με μεγαλύτερη εξωστρέφεια, με ενιαία στρατηγική, με νέα εργαλεία, με εκπαιδευμένους ανθρώπους, με νέες πρωτοβουλίες και δράσεις, με καταπολέμηση των χρόνιων προβλημάτων (βλέπετε τον κακό εαυτό μας) κλπ για να αναπτυχθούν οι κατάλληλες μορφές τουρισμού στην Αττική.
Με πρωτοβουλία της Περιφέρειας Αττικής εκλήθησαν αιρετοί και στελέχη των Δήμων της Αττικής που ασχολούνται με το τουρισμό να ακούσουν πως μπορούν να οργανώσουν σε σωστή βάση την δουλειά τους και να ετοιμάσουν τα σχέδιά τους για το 2015.

Εισηγητής ο κύριος Δημήτρης Κούτουλας (Δ.Κ.) εξαιρετικός επαγγελματίας του τουριστικού marketing και πανεπιστημιακός ανάπτυξε τις ενότητες του τουριστικού marketing με γλαφυρό τρόπο και παραδείγματα και συμμετοχική διαδικασία. Πάρα πολλά μηνύματα, τεχνικές και παραδείγματα σχεδίων και δράσεων ανεπτύχθησαν που ενθουσίασαν το ακροατήριο, ένα ακροατήριο που αν και σχετικό σίγουρα θα βρήκε πολλά νέα στοιχεία να συμπληρώσει στις γνώσεις του γύρω από το αντικείμενο και να προβληματιστεί πάρα πέρα.

Ο κύριος Δ.Κ. παράθεσε ένα πλήρη σχέδιο ενεργειών που θα μπορούσαν θα ακολουθήσουν οι φορείς αποφεύγοντας κακοτοπιές και λάθη του παρελθόντος για να δουλέψουν σοβαρά. Είναι πάρα πολλά τα σημεία που υπογράμμισε για τις τακτικές που μπορεί να ακολουθήσεις κάποιος για να βρει το ζητούμενο και το τρόπο να το υλοποιήσει. Κανένας δεν γνωρίζει τα πάντα αλλά τα μαθαίνει. Η αγορά και οι συντελεστές της τα γνωρίζουν "ας ρωτήσουμε την αγορά" να μάθουμε τι την ενδιαφέρει, ας ανατρέξουμε σε πρωτογενή και δευτερογενή δεδομένα και να τα αναλύσουμε.. Η αγορά σήμερα είναι πολυδιασπασμένη.. Υπογράμμισε ότι όλοι οι φορείς τουρισμού πρέπει να έχουν κοινό όραμα, ενιαία κατεύθυνση, συγκεκριμένους στόχους και τα βήματα προς επίτευξή τους καθώς και την πρόβλεψη και την οικονομία και τον έλεγχο των ενεργειών.
Προκειμένου δε να κάποιος να πετύχει τους στόχους του πρέπει να έχει κάνει τις έρευνές του, να έχει δώσει ξεκάθαρες απαντήσεις σε ερωτήματα, να έχει κατηγοριοποιήσει την εν δυνάμει πελατεία, να βρει το κατάλληλο προϊόν που θα προωθήσει και να κάνει το ανάλογο branding (ορισμός ταυτότητας και ανάδειξη χαρακτηριστικών περιοχής).
Η αναζήτηση και η σωστή χρήση και μείξη των εργαλείων Marketing είναι πολύ σοβαρή διαδικασία.. που ακολουθεί.. Το παράδειγμα της Νάξου είναι χαρακτηριστικό που απέδωσε δε 2 χρόνια.. και άλλα... όπως των Δελφών..
Η ευθύνη των στελεχών είναι τεράστια γιατί θα αναλάβουν να δώσουν την γραμμή - brief - σε άλλους ώστε να υλοποιηθεί το marketing plan του δήμου (προδιαγραφές, στρατηγική, κατευθύνσεις, παραμέτρους προετοιμασίας κλπ)
Εκτενή λόγο έκανε ο κύριος Κούτουλας για το destination branding και το περιεχόμενό του  το story telling, το logo, τα χρηστικά κείμενα, τι φωτογραφίες, το έντυπο υλικό, τη διαδικτυακή παρουσίαση και την ενιαία αισθητική που με αυτή πρέπει να διέπονται... και μην ξεχνάτε πόσο σημαντικό είναι το το branding manual. Παραδείγματα παρουσίασε ο κ.Δ.Κ. από το την ανάπτυξη παρόμοιου σχεδίου του http://www.naxos.gr/gr/  και πως δημιουργικά μπορούν να αξιοποιηθούν τα αποτελέσματα αυτά.. πχ ο συνδυασμός "παραλία - πεζοπορία - ναξιώτικα τυριά"
Μερίδα του λέοντος στην παρουσίαση λόγω βαρύτητας είχε η ανάπτυξη της ενότητας Content, η οποία είναι το Α και το Ω του σχεδίου marketing. Συγκεκριμένα ο κ.Δ.Κ. υπογράμμισε πόσο σοβαρό είναι να μην υποταγεί ο σχεδιασμός σε τεχνικά θέματα (ως συνήθως γίνεται με τους τεχνικούς των web site. Καμμία ενέργεια on line δεν είναι αποτελεσματική χωρίς content υψηλής ποιότητας. Ως content μπορεί να θεωρηθεί πάσης  μορφής περιεχόμενο λίστες, φωτογραφίες, κείμενα, μουσική, γραφικά, animations κλπ 
Το Brand πρέπει να λειτουργεί σαν εκδότης και να έχει ένα δυνατό "story telling" To φωτογραφικό υλικό υποστηρίζει content... Ιδού μερικές αδυναμίες ενός φτωχού content: γραμματικά λάθη, κακογραμμένα κείμενα, κείμενα χωρίς χρηστικότητα, κάκιστες μεταφράσεις, ενώ αντίθετα το content πρέπει να έχει 4 βασικά στοιχεία. Product με σωστή περιγραφή, Brand ταυτότητα, να απευθύνεται με ωραίο και επαγγελματικό τρόπο στην Community (πελάτες, προμηθευτές, υπαλλήλους) και να έχει ένα Life Style.
Στο Content μια δυνατή αφήγηση, ένας μύθος, μια παλιά ιστορία, δυνατές φωτογραφίες, φωτογραφίες υψηλής ποιότητας, φωτογραφίες με περιεχόμενο ανθρωποκεντρικό και τοπία με σωστούς συνδυασμούς κερδίζουν την προσοχή των ανθρώπων και τους κάνουν να ζήσουν ήδη το ταξιδιωτικό του όραμα (προσδοκία).
Ο ρόλος της φωτογραφίας στο τουριστικό marketing και στην παρουσίαση φυσικά είχε την ιδιαίτερη θέση της. Το brief εδώ πρέπει να είναι πολύ αυστηρό. Ο μαέστρος βάσει του σεναρίου (story brand) θα προετοιμάσει τα υλικά μέσα (repérage) και σε ιδανικές συνθήκες θα δώσει κατευθύνσεις στον φωτογράφο για το έργο που πρέπει να αποδώσει και με ποιους όρους. Πολύ σοβαρό είναι η δημιουργία αρχείου φωτογραφικού υλικού όχι ενοικίαση και κατά περίπτωση αγορά.. Το video έχει και αυτό την αξία του (και αξιολογείται θετικά από την google, σημείωση του γράφοντος)..
Χρηστικό Content.
Εκτενή λόγο έκανε ο καθηγητής κ.Δ.Κ. για το χρηστικό content και τα χαρακτηριστικά του δηλαδή πχ για τους επισκέπτες μιας περιοχής πως θα μεταβούν, πως θα μετακινηθούν, τις καιρικές συνθήκες, πρακτικά θέματα λειτουργίας καταστημάτων, πρόσβαση σε χάρτες και ειδικές διαδρομές, δραστηριότητες που μπορούν να πάρουν μέρος, προγράμματα κλπ. βλέπε http://www.monemvasia.gr/
Το Content πρέπει να έχει συνεχή ροή σε όλες τις εκφράσεις του social media, τύπο, ειδησεογραφία, εκδηλώσεις, βραβεύσεις, νέα επιχειρήσεων κλπ. Σημαντικό στοιχείο που πρέπει να γνωρίζουν οι δημιουργοί Content είναι όχι η αληθοφάνεια και η επιδερμική προσέγγιση των γεγονότων αλλά το ουσιαστικό όφελος που πρέπει να αποκομίσει από την πληροφορία ο καταναλωτής. "Σήμερα οι καταναλωτές ο κόσμος δηλαδή, έχει αναπτύξει ισχυρούς αμυντικούς μηχανισμούς και απορρίπτει αμέσως το μη αληθές και μη πραγματικό" κλπ. και σε μεγάλο βαθμό εμπιστεύεται τους ομοίους του από αφηγήσεις, testimonials κλπ. Πολύ σημαντικό είναι βεβαίως να βλέπουμε τον προορισμό από την πλευρά του επισκέπτη..
Το θέμα είναι μεγάλο το σεμινάριο συνεχίζεται μιας και οι ενότητες όλες ήταν λογικά αδύνατο να αναπτυχθούν σε 12 ώρες.
Πολλά ακόμη θα μπορούσαμε να πούμε φίλοι μας για το ανωτέρω σεμινάριο και την χρηστικότητά του. Σημασία έχει να μπορέσουμε ο καθένας να μεταφράσουμε τα ακουστικά μηνύματα που συγκρατήθηκαν μέσω μνήμης, γραφής και εικόνων και να τα αξιοποιήσουμε σωστά.
Στο σεμινάριο επίσης παρουσιάστηκαν και 2 cases για trail running μέσα στη πόλη καθώς και το σχέδιο τουριστικής προώθησης του Πειραιά έτσι όπως το συνέλαβαν και άρχισαν να υλοποιούν οι υπεύθυνοι. Εδώ πρέπει να σημειώσουμε ότι σε παρέμβασή της υπεύθυνη marketing ΕΟΤ, υπογράμμισε τον αναντικατάστατο ρόλο του οργανισμού στον ορισμό της στρατηγικής του γενικού σχεδίου τουριστικού σχεδίου marketing της χώρας και το συντονισμό όλων των φορέων και ιδιωτών με αυτό.
Χρήσιμη ήταν και η συζήτηση που έγινε στο τέλος του σεμιναρίου καθ' ότι έγινε επισήμανση για το συντονισμό των φορέων και την αναγκαιότητα ανάπτυξης σχεδίων και τις συνεργίες που πρέπει να αναπτυχθούν για την εξοικονόμηση πόρων κλπ.
Η υποβολή των σχεδίων προς μελέτη, διορθώσεις, αποφάσεις, εγκρίσεις θα πρέπει να γίνουν πριν την έναρξη της προετοιμασίας της νέας τουριστικής σαιζόν τόνισε η η εντεταλμένη Περιφερειακή Σύμβουλος Τουριστικής Προβολής Κυρία Ελένη Δημοπούλου, (και κατά τη γνώμη του γράφοντος εντός ελαχίστου χρόνου ώστε το καλοκαίρι να ξέρουν τι θα κάνουν οι φορείς και οι έχοντες αναλάβει αυτό το σοβαρό ρόλο του δημιουργού σχεδίου τουριστικής ανάπτυξης και μάλιστα με εξωστρέφεια).

Σημείωση:
Τα ανωτέρω δεν προϋποθέτουν ότι τα ακούσματα και οι πρόχειρες σημειώσεις μεταφέρθηκαν εδώ σωστά από τον γράφοντα (Χρήστο Ρουμελιώτη) και ουδεμία ευθύνη φέρει ο εξαίρετος εισηγητής κύριος Δημήτρης Κούτουλας. 

Σχετικοί ιστότοποι συμμετεχόντων στο σεμινάριο:
http://www.visitgreece.gr/
http://the-f-times.gr/
http://www.patt.gov.gr/
http://www.naxos.gr/gr/
http://www.markopoulo.gr/
http://www.monemvasia.gr/
http://www.nestorionhotel.blogspot.gr/
http://www.destinationpiraeus.com/
http://www.somewhereweknow.com/
http://newgreekmediagroup.gr/
http://www.accomodationinathens.com/
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου