Σελίδες

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2016

Τουρισμός και Γενάρης μήνας, η περιφέρεια και τα σχέδιά της για την τουριστική προβολή της Αττικής την περίοδο 2016-2020

Έχει μπει για καλά ο Γενάρης και η πόλη δοκιμάζεται με τσουχτερό κρύο. Τα παιδιά του γέρο χειμώνα και αυτά έχουν καθίσει σε διάφορες βουνοκορυφές και κοιλάδες της χώρας και στέλνουν SMS χιονιού στη πόλη.. τα περιμένουμε λοιπόν με χοντρά ρούχα και ευχάριστα παραμύθια ακόμα και δίπλα σε εικονικά τζάκια.. Οι λιγοστοί τουρίστες στην πόλη μας πηγαινοέρχονται στα πλέον In σημεία της Αθήνας Σύνταγμα και Πλάκα. Φέτος λέγεται ότι λείπουν οι παραδοσιακοί απω-ανατολή-τες επισκέπτες μας. Πάντως μια φιλόδοξη θεσμική κίνηση ανάπτυξης σχεδίων τουριστικού μάρκετιν δεν γνωρίζουμε αν έχει αποδώσει.. τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα.. Κατά τα άλλα υπάρχουν φιλόδοξα σχέδια.. Πάντως το Παλαιό Φάληρο παραμένει ένας ελκυστικός χειμωνιάτικος προορισμός και το Nestorion http://www.nestoriohotel.gr με τις περγαμηνές του (2015 booking com rate 8,6) πάντα σε τουριστική ετοιμότητα..

 Παρακάτω σχετικά links απο όπου αντλήθηκαν τα ακολουθούντα κείμενα με τις προτάσεις προβολής και τις σκέψεις παραγόντων χειρισμού και συντονισμού των θεμάτων αυτών.



Περιφέρεια Αττικής: 

Κρίσιμο στοίχημα η τουριστική ανάπτυξη 

της Αττικής έως το 2020

• 20.01.2016


Σε συνεργασίες με συναρμόδια υπουργεία, τον ΕΟΤ, τους δήμους, αλλά εκπαιδευτικούς φορείς έχει προχωρήσει η περιφέρεια Αττικής προκειμένου έως το 2020 να κερδίσει το κρίσιμο στοίχημα της τουριστικής ανάπτυξης. Μέσα από ένα ευρύ πλέγμα δράσεων, η Περιφέρεια Αττικής προσδοκά να προβάλει το γεωγραφικό εύρος της Αττικής γης και να την καταστήσει short break προορισμό.

Η Περιφέρεια Αττικής προσδοκά να αναδείξει τις άγνωστες και ταυτόχρονα αυθεντικές πλευρές της Αττικής, προβάλλοντας ως επιμέρους προορισμούς τον Πειραιά, τα νησιά του Σαρωνικού, τις ανατολικές και δυτικές περιοχές. Ήδη έχει ξεκινήσει η προσπάθεια ανάδειξης της Αττικής σε συνεργασία με τους δήμους και τον ΕΟΤ στις τουριστικές εκθέσεις του εξωτερικού, "μεγιστοποιώντας τα οφέλη και εξοικονομώντας πόρους και ανθρώπινο δυναμικό και αποφεύγοντας τις αλληλεπικαλύψεις", όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται στο απολογιστικό υπόμνημα της Περιφέρειας Αττικής.

Αναφορικά με την αξιοποίηση του ΕΣΠΑ, η διοίκηση της Περιφέρειας Αττικής προχώρησε στην αναθεώρηση του ενός έργου "μαμούθ", όπως το χαρακτηρίζει, προϋπολογισμού 8,5 εκατ. ευρώ με ανάδοχο την εταιρεία McCann, το οποίο θα ολοκληρωνόταν τον Σεπτέμβριο του 2015. "Το έργο αναπροσαρμόστηκε μερικώς με ορθολογικά κριτήρια, ενώ η επέκταση δυο μηνών φροντίζουμε να αποδώσει στην Περιφέρεια Αττικής τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και παραδοτέα", επισημαίνεται στο απολογιστικό υπόμνημα.

Μεταξύ άλλων η Περιφέρεια Αττικής έχει προχωρήσει στον ορισμό εντεταλμένων περιφερειακών συμβούλων για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή, στην στελέχωση και λειτουργία της Διεύθυνσης Τουρισμού, στη διοργάνωση διήμερου σεμιναρίου marketing. Τέλος, η Περιφέρεια Αττικής προχώρησε στην ανάθεση μελέτης - σχεδιασμού στρατηγικής για την προβολή της Περιφέρειας Αττικής έναντι του ποσού των 19.680 ευρώ στο τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών.

Η.Β.

Τουριστική Προβολή στην Περιφέρεια Αττικής: 

10 παρεμβάσεις στη διάρκεια του 2015 

και οι στόχοι για τα επόμενα 5 χρόνια

18/01/2016


Η τουριστική προβολή της Αττικής αποτελεί κρίσιμο στοίχημα ανάπτυξης της Περιφέρειας καθώς και της εθνικής οικονομίας.

Στην κατεύθυνση αυτή τη χρονιά που πέρασε η σημερινή Διοίκηση της Περιφέρειας προχώρησε σε σειρά παρεμβάσεων και πρωτοβουλιών ενώ παράλληλα έβαλε τις βάσεις για το στρατηγικό σχεδιασμό της επόμενης πενταετίας.

Συγκεκριμένα:

• Διαπιστώσαμε και ελέγξαμε τα κενά και τις αστοχίες του Προγράμματος της Τουριστικής Προβολής

• Θέσαμε επιστημονικές προδιαγραφές εμπιστευόμενοι το δημόσιο πανεπιστήμιο ,

• Συστήσαμε τη Διεύθυνση Τουρισμού και την στελεχώνουμε με κατάλληλο ανθρώπινο και τεχνικό κεφάλαιο

• Εκπαιδεύουμε συνεχώς το στελεχιακό δυναμικό

• Αποκτήσαμε τα βασικά επιστημονικά εργαλεία για τον σύγχρονο και ορθολογικό σχεδιασμό της τουριστικής προβολής

• Σχεδιάσαμε και αρχίζουμε να υλοποιούμε την Στρατηγική της Προβολής της Περιφέρειας Αττικής με δημοκρατικό και ισότιμο τρόπο, με συνεργάτες μας τους Δημόσιους Φορείς Τουρισμού και συμμάχους μας τους Δήμους της Αττικής και όλους τους εμπλεκόμενους ιδιωτικούς φορείς Τουρισμού.

Αναλυτικά προχωρήσαμε σε:


1. Ορισμό Εντεταλμένων Τουρισμού στο τέλος του 2014 του Θ. Αγγελόπουλου, εντεταλμένου Περιφερειακού Συμβούλου για την Τουριστική Ανάπτυξη και της Ελ. Δημοπούλου εντεταλμένης Περιφερειακής Συμβούλου για την Τουριστική Προβολή της Περιφέρειας Αττικής, με έκδοση απόφασης Περιφερειάρχη, οπότε και τυπικά ενεργοποιείται η Διεύθυνση Τουρισμού που δεν ήταν στελεχωμένη για μεγάλο χρονικό διάστημα. Καταγράφεται η τότε υπάρχουσα κατάσταση στην Τουριστική Προβολή, που εκφραζόταν μέσω της υλοποίησης ενός έργου μαμούθ, εγκεκριμένου στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2012-2015 με σύμβαση 8.5 εκ. ευρώ και ανάδοχο εταιρεία McCann που θα τελείωνε στο τέλος τους Σεπτεμβρίου 2015. Το έργο αναπροσαρμόστηκε μερικώς με ορθολογικά κριτήρια, ενώ με επέκταση 2 μηνών φροντίζουμε να αποδώσει στην Περιφέρεια Αττικής τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα και παραδοτέα.

2. Στελέχωση και λειτουργία της Διεύθυνσης Τουρισμού καθώς και του τμήματος Τουριστικής Προβολής που έγινε σταδιακά και συνεχίζεται μέχρι σήμερα προσπαθώντας να εξασφαλιστεί με τους ελάχιστους δυνατούς ανθρώπινους πόρους το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα. Σήμερα απαρτίζεται από την Διευθύντρια, Τμηματάρχη και 3 υπαλλήλους υψηλών επιστημονικών προσόντων, ελάχιστη και ανεπαρκή διάταξη για την μεγαλύτερη Περιφέρεια της χώρας.

3. Διοργάνωση διήμερου σεμιναρίου Μάρκετινγκ και Προβολής τον Φεβρουάριο του 2015, χωρίς κανένα κόστος για τους συμμετέχοντες, που το παρακολούθησαν αιρετοί και υπάλληλοι που εμπλέκονται στον Τουρισμό, δημιουργώντας έτσι ένα πρώτο δίκτυο επικοινωνίας και συνεργασίας μεταξύ αιρετών και υπαλλήλων όλων των Δήμων της Αττικής που θα υλοποιήσουν τις δράσεις Προβολής την επόμενη πενταετία. Δημιουργήθηκαν έτσι οι βάσεις των διαπιστευμένων δημοσιογράφων στο τουριστικό ρεπορτάζ, καθώς και των εντεταλμένων και υπηρεσιακών στελεχών στον Τουρισμό όλων των Δήμων της Αττικής.

4. Ανάθεση Μελέτης και σχεδιασμού της Στρατηγικής της Προβολής για την Περιφέρεια Αττικής με το ποσό των 19.680 ευρώ στο Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων του Πανεπιστημίου Πατρών και στον επίκουρο καθηγητή Δ. Κούτουλα, που με ιδιαίτερη γνώση του αντικειμένου και υπευθυνότητα μαζί με τα στελέχη της διοίκησης και την πολιτική καθοδήγηση, δημιούργησε μέσα σε 5 μήνες μια πολύ σημαντική εργαλειοθήκη στα χέρια της Τοπικής Αυτοδιοίκησης Β’ βαθμού. Η μελέτη καθώς και οι ενέργειες που πραγματοποιήθηκαν ήδη αφορούν:

- την αξιολόγηση του ΟΠΕΕΣ (του προηγούμενου Επικοινωνιακού Προγράμματος)

- τη σύνταξη προδιαγραφών για την δημιουργία Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού (DMO)

- τη σύνταξη αναλυτικού στρατηγικού σχεδίου δράσης για τη τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής με κοστολογημένες ενέργειες και χρονοδιάγραμμα υλοποίησης για την πενταετία 2016-2020

- την εκπαίδευση των υπαλλήλων της Δ/σης Τουρισμού στις σύγχρονες τεχνικές του τουριστικού μάρκετινγκ, στην υλοποίηση του σχεδίου δράσης καθώς και σε θέματα διοίκησης και οργάνωσης της τουριστικής προβολής.

5. Δημιουργία πλαισίου συνεργασίας με όλα τα συναρμόδια Υπουργεία, ΟΤΑ και άλλους φορείς τουρισμού:

- Με Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Υπουργείο Πολιτισμού, Υπουργείο Ναυτιλίας, ΕΟΤ, ΟΛΠ, Δήμο Αθηναίων, Δήμο Πειραιώς, Δήμους των Νησιών του Σαρωνικού, Μαραθώνα, Ελευσίνας κ.λ.π, το Γραφείο της Unesco στην Ελλάδα, ΕΞΑΑ, ΗΑΤΤΑ, ΣΕΤΕ , ΕΠΕΣΤ, ΓΕΠΟΕΤ.

- Με Αεροπορικές εταιρείες, (Aegeanairlines, Turkishairlines), επιχειρήσεις συμβούλων τουρισμού, Ελληνικούς και διεθνείς οίκους τουριστικής προβολής και τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών.

- Με Δημοσιογράφους ελληνικών ΜΜΕ, καθώς και με διεθνή ΜΜΕ,Travel chanell, BBC, D.W, κ.λ.π.

- Με όλες τις Περιφέρειες της χώρας σε συνάντηση εργασίας για θέματα Τουρισμού και εξέταση ζητημάτων, όπως κοινές δράσεις προβολής, κοινά θεσμικά και διοικητικά προβλήματα

6. Συμμετοχή σε εκθέσεις στο εσωτερικό και εξωτερικό –συνεντεύξεις και αρθρογραφία. Στο πλαίσιο του έργου Τουριστικής Προβολής και με προσεκτικές διορθωτικές ενέργειες προβήκαμε στην διοργάνωση και συμμετοχή στις εκθέσεις Filoxenia 2014 και 2015, στην Εκθεση Greek ExpoTourism 2014 στην ΙΤΒ 2015 στο Βερολίνο, στην WTM στο Λονδίνο 2015 στα Ποσειδώνεια 2015, στο Ναυτικό Σαλόνι Πόρου 2015.Σε όλες υπήρξε πολιτική και διοικητική εκπροσώπηση και άρχισε να τοποθετείται με πολύ επιστημονικό τρόπο η ουσιαστική απαίτηση μας για Β Τ Β με διεθνείς φορείς του Τουρισμού .

• Συνεντεύξεις και παρεμβάσεις σε εκπομπές στα μεγάλα τουριστικά διεθνή και ελληνικά μέσα (travelchannel το DW κ.λ.π.), ώστε να γίνει γνωστό το τουριστικό μας προϊόν στην Αττική

• Άρθρο της Ελ. Δημοπούλου στην Αυγή προεκλογικά (16-1-15) για την στρατηγική του Τουρισμού στην Περιφέρεια Αττικής (http://www.avgi.gr/article/5222238/pos-sxediazoume-ton-tourismo-stin-perifereia-attikis)

7. Δημιουργία Διατομεακών Επιτροπών Τουρισμού. Ήδη από τον Μάιο 2015 συστήθηκαν για πρώτη φορά και λειτουργούν με μέλη τους Δημάρχους όλων των Περιφερειακών ενοτήτων, καθώς και τους εντεταλμένους Περιφερειακούς Συμβούλους του Τουρισμού, παραθέτοντας συγκεκριμένα ζητήματα και προβλήματα ανάπτυξης και προβολής με δημοκρατικό, διαφανή και ισότιμο τρόπο, δίνοντας σημαντική ενημέρωση και συνεργασία για την υλοποίηση του έργου μας.

8. Διοργάνωση στις 30-11-2015 ημερίδας ανοιχτής στο ειδικό και ευρύ κοινό, κατά την οποία παρουσιάσαμε επισήμως την Στρατηγική μας για τις δράσεις Τουριστικής Προβολής για τα επόμενα 5 χρόνια. Έχουμε σήμερα στα χέρια μας, όπως και όλοι οι Δήμοι της Περιφέρειας Αττικής, το Στρατηγικό Σχέδιο Τουριστικής Προβολής της Αττικής που παρουσιάστηκε στις 30-11-2015, ημέρα που έληξε το προηγούμενο έργο της Περιφερειακής Αρχής, ώστε να μην υπάρχει ούτε μια μέρα χαμένη!

9. Διενέργεια διαβούλευσης με όλους τους Δήμους, που ολοκληρώθηκε στις 16-1-15, ώστε να είμαστε πλέον έτοιμοι να υλοποιήσουμε με επιστημονικό και σοβαρό τρόπο την προβολή της Περιφέρειας Αττικής στο διεθνές περιβάλλον σε σημαντική διάρκεια ετών 2016-2020. Ήδη οι περισσότεροι δήμοι βρίσκονται σε επαφή μαζί μας, ώστε να αποφέρουμε τα μέγιστα δυνατά αποτελέσματα, οφέλη που δεν οδηγούν μόνο στην αύξηση της επισκεψιμότητας στον τουριστικό θησαυρό της Αττικής αλλά και σε ένα ολοκληρωμένο ήπιο και διαχρονικό τρόπο τουριστικής – πολιτιστικής παρέμβασης που τα οφέλη του θα διαχέονται ισόρροπα και ανάλογα σε όλον τον κοινωνικό ιστό της Αττικής.

10. Υλοποίηση του παραπάνω Σχεδίου σε φάσεις, ώστε να μην χαθεί χρόνος και βρεθούμε χωρίς επικοινωνιακή προβολή της Περιφέρειας Αττικής στο κρίσιμο πρώτο εξάμηνο του έτους. Θα προβούμε σε Προκηρύξεις έργων Προβολής για το Α’ εξάμηνο του 2016 ενώ στη συνέχεια, μέσω της Προκήρυξης του ολοκληρωμένου σχεδίου Προβολής 2016-2020, η υλοποίηση θα ανατεθεί σε πολλαπλούς αναδόχους ανάλογα με το είδος και τις προδιαγραφές των επιμέρους έργων της προβολής .
Επιγραμματικά οι στόχοι μας για την τουριστική Προβολή της Αττικής στην επόμενη 5ετία συγκλίνουν στα εξής:

• Προβολή όλων των δυνατοτήτων της Αττικής σε μεγάλο χρονικό και γεωγραφικό εύρος (είναι γνωστό επιστημονικά ότι η Αττική δεν έχει εποχικότητα)

• Προβολή της Αθήνας - Αττικής ως short break προορισμό (εκτός από city break) με ανάλογες προτάσεις για επιμέρους νέα τουριστικά προϊόντα που θα συμβάλλουν σταδιακά σε αύξηση της επισκεψιμότητας αλλά και του μέσου όρου παραμονής τους

• Προβολή της «άγνωστης» και «αυθεντικής» Αττικής. Οι δυνατότητες προβολής των επιμέρους προορισμών π.χ. του Πειραιά, των νησιών του Σαρωνικού, των Ανατολικών και Δυτικών περιοχών που έχουν να προσθέσουν σημαντικά καινούργια στοιχεία για τον πολιτιστικό περιβάλλον της

• Προβολή με έξυπνο και σύγχρονο τρόπο καθώς και με ανταποδοτική αξία, επενδύοντας σε αποτελεσματικές δράσεις και όχι σε αμφίβολης και αναχρονιστικής αποδοτικότητας διαφημιστικές ενέργειες χωρίς άμεσα και σχετικά μετρήσιμα οφέλη.

• Προβολή της Περιφέρειας Αττικής σε συνεργασία με τον ΕΟΤ στην Ελλάδα και στο εξωτερικό αλλά και με τους Δήμους και τις άλλες Περιφέρειες της χώρας, μεγιστοποιώντας τα οφέλη και εξοικονομώντας πόρους και ανθρώπινο δυναμικό, αποφεύγοντας αλληλοεπικαλύψεις δράσεων.

• Άμεση με έμμεση συνεργασία για την από κοινού προβολή με εθνικούς ή και διεθνείς key players του τουρισμού (π.χ. Κοινωνικούς εταίρους, Αεροπορικές εταιρείες, Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, κλπ).

________________________________________

Γραφείο Τύπου Περιφέρειας Αττικής
Τηλέφωνα: 213 2063501, 210 6993404, 213 2063807
Fax: 213 2063513
e-mail: pressoffice@patt.gov.gr

Η «μεγάλη πλατφόρμα συνεργασίας» για τον τουρισμό στην Περιφέρειας Αττικής

• Δημοπούλου Ελένη

• 24.01.2016


Η Περιφέρεια Αττικής αποτελείται από πολλούς επιμέρους ταξιδιωτικούς προορισμούς με διαφορετικό βαθμό ανάπτυξης, προσφέροντας διαφορετικές εμπειρίες που απευθύνονται σε ποικίλες ομάδες Ελλήνων και αλλοδαπών επισκεπτών. Στόχος μας είναι λοιπόν να αναδειχθεί όλος ο τουριστικός θησαυρός της Αττικής, που θα ξεφεύγει από τα στερεότυπα μοντέλα του παρελθόντος, ώστε:

* Να υπάρξει ισόρροπη διασπορά επισκεπτών σε όλους τους ώριμους προορισμούς.

* Να αυξηθεί ο χρόνος της μέσης παραμονής των επισκεπτών.

* Να μεγαλώσει περισσότερο η τουριστική περίοδος, με δεδομένο το πλεονέκτημα της μη εποχικότητας κυρίως του αστικού ιστού της Αττικής.

Με τη βοήθεια του Πανεπιστημίου Πατρών, της επιστημονικής ομάδας του καθηγητή κ. Δ. Κούτουλα, η Περιφέρεια Αττικής έβαλε πλέον τις βάσεις για να υλοποιήσει την επόμενη τουριστική καμπάνια της για τα έτη 2016-2020, βάσεις που θα χαρακτηρίζαμε σαν τη «μεγάλη πλατφόρμα δημοκρατικής συνεργασίας» με τους δημόσιους φορείς τουρισμού και ισότιμους συμμάχους μας τους δήμους της Αττικής και όλους τους εμπλεκόμενους ιδιωτικούς φορείς του τουρισμού.

Οι επιστημονικές προδιαγραφές του υπό διαβούλευση - έγκριση Σχεδίου Τουριστικής Προβολής βασίζονται στην δημιουργία δυο χαρτοφυλακίων τουριστικών προϊόντων, ενός «γεωγραφικού» και ενός «θεματικού», και απαιτούν δημιουργία νέου λογότυπου (logo) περικλείοντας οπτικά όλα τα τουριστικά υποπροϊόντα, που θα υλοποιηθεί με την ελάχιστη δυνατή δαπάνη, βραβεύοντας πρωτότυπες ιδέες νέων δημιουργών.

Επιπλέον οι προτεινόμενες στρατηγικές προβολής αφορούν:


* Τον συνδυασμό των επιμέρους τουριστικών προϊόντων της Αττικής με τις αντίστοιχες τουριστικές αγορές (product /market match).

* Τις κατάλληλα σχεδιασμένες ενέργειες διαδικτυακής προβολής (on line marketing) με ταυτόχρονη και συνεχή παραγωγή και διάθεση περιεχομένου υψηλής ποιότητας (κείμενα - φωτογραφίες - βίντεο) καθώς και κατάλληλη διαδικτυακή διάχυσή τους. Αντιθέτως δεν προβλέπουν δαπανηρά και αναποτελεσματικά εργαλεία marketing (εκθέσεις, διαφήμιση, παραγωγή πολλών φυλλαδίων κ.λπ.).

* Τη φιλοξενία πολλαπλασιαστών κοινής γνώμης και οργάνωση ταξιδιών εξοικείωσης δημοσιογράφων, τουριστικών επαγγελματιών με παράλληλη δέσμευση για αρθρογραφία και ανταπόδοση (fam and press trips).

* Τις τουριστικές αγορές προτεραιότητας με βάση τις αεροπορικές συνδέσεις, την αγοραστική αξία τους και τον πληθυσμό τους.

Από το παραπάνω αυτό μείγμα δράσεων η Περιφέρεια Αττικής θα αποφασίσει ποιο είναι καταλληλότερο και τι ποσά θα διαθέσει. Στην πενταετία που ακολουθεί έχει προταθεί το ποσό των 5 εκατ. ευρώ δηλαδή 1 εκατ. ευρώ ανά έτος, πλήρως κοστολογημένο ακόμα και ανά δράση - ενέργεια.

Νέα εργαλεία που προτείνονται είναι η δημιουργία θεματικών δικτύων συνεργασίας επιχειρήσεων (product clubs), η σύσταση Συμβουλίου Τουρισμού Αττικής, η θέσπιση βραβείων Τουρισμού Αττικής, η δημιουργία Προγράμματος «Ανακαλύψτε την Αττική» με προτεινόμενο «Δήμο του Μήνα» και στόχο την τόνωση της κινητικότητας εντός της Π.Α.

Η Π.Α. παρά τις δυσκολίες και τα προβλήματα που αντιμετωπίζει λόγω των ελλείψεων του θεσμικού πλαισίου τουριστικής ανάπτυξης και προβολής (στον καλλικρατικό Νόμο 3852/10),των ανθρώπινων πόρων και των χρονοβόρων διοικητικών - οικονομικών διαδικασιών, έχει τη δυναμική να δημιουργήσει συνέργειες με όλες τις άλλες Περιφέρειες της χώρας (έχοντας μάλιστα ετοιμάσει σχέδιο προτάσεων γι' αυτό) και να αναδείξει την ανάγκη συγκρότησης παρόμοιων Στρατηγικών Σχεδίων Δράσης Τουριστικής Προβολής και των άλλων Περιφερειών προς το συνολικό όφελος της χώρας.

Δεν πρέπει τέλος να παραλειφθεί η αναγκαιότητα ενεργοποίησης του ήδη υπάρχοντος Εθνικού Συμβουλίου Τουρισμού, καθώς η ενεργοποίηση της λειτουργίας της Επιτροπής Διαχείρισης Κρίσεων, συμβουλευτικών - γνωμοδοτικών οργάνων της ελληνικής πολιτείας, έτσι ώστε επιτέλους αφενός να έχουμε κοινή γλώσσα στον ελληνικό τουρισμό και αφετέρου να προλάβουμε τυχόν απώλειες από την εξελισσόμενη κρίση με το προσφυγικό ζήτημα.

Να τονιστεί επίσης ότι η συνεχιζόμενη αυξητική τάση αφίξεων των τελευταίων ετών κυρίως οφείλεται (εκτός των ευνοϊκών συγκυριών για την Ελλάδα) στο ισχυρό όνομα της Ελλάδας (brand), που ακόμα «πουλάει», στις εξαιρετικά χαμηλές τιμές προσφοράς τουριστικών προϊόντων και σε ένα αρκετά επιτυχημένο μοντέλο marketing των τελευταίων 5 ετών που σταθερά έχει υιοθετήσει ο ΕΟΤ.

Ο τουρισμός όμως είναι πολύ πιο σύνθετο οικονομικό φαινόμενο και ένα ευνομούμενο κράτος (σε εθνικό και περιφερειακό πεδίο) θα πρέπει να δημιουργεί το ευνοϊκό θεσμικό πλαίσιο και να παρέχει τα κατάλληλα χρηματοδοτικά εργαλεία για οργανωμένη και σταθερή τουριστική ανάπτυξη και προβολή, μακριά από τα αποτυχημένα μοντέλα του παρελθόντος, με σεβασμό στο ελληνικό περιβάλλον αντάξιο του άυλου και υλικού πολιτισμού μας.

* Η Ελένη Δημοπούλου είναι εντεταλμένη περιφερειακή σύμβουλος για την τουριστική προβολή της Περιφέρειας Αττικής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου