Έχετε το λόγο μας

To Room Hospitality Athens & Greece είναι μια ιδέα-συνέχεια μιας σειράς blogs που ο υπογράφων θεωρεί «δωρεάν οχήματα» για ένα ου-τοπικό ταξίδι στο φιλοξενείο-γη. Στο δρόμο ο οδηγός συναντά τοπία, καταλύματα, αξιοθέατα, ανθρώπους, φαινόμενα, ιδέες που μετά από μία αφ-αιρετική αξιολόγησή τους, αποτυπώνει τις εντυπώσεις του με ιδιαίτερο τρόπο. Ευχαριστούμε το ξενοδοχείο-γη για το όμορφο αυτό ταξίδι και την δωρεάν παροχή άπειρων αγαθών και υπηρεσιών στους παραμένοντες … Παράλληλα μοντέρνα ή παραδοσιακά καταλύματα καλούνται να αποδείχνουν κάθε στιγμή την ικανότητα τους να αποπληρώνουν με ωραίο, σεμνό και value for money τρόπο τις ανάγκες των πελατών τους.

Σάββατο 12 Σεπτεμβρίου 2020

Ταξιδιώτης νέας εποχής, προσαρμόστε το μοντέλο σας κατάλληλα στη νέα περσόνα, αντιδράστε γρήγορα: Nova Idea Hospitality

Τουρισμός μετά τον Covid-19: Τι αναμένεται να αλλάξει ;

Σε άρθρα που βλέπουν το φως πολύ πλατιάς δημοσιότητας διατυπώνεται καθαρά το μοντέλο του νέου τουρίστα που εκκολάπτεται αυτήν την περίοδο ή τουλάχιστον τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν τον ταξιδιώτη της νέας εποχής από το κέλυφος της πανδημίας. Άσχετα αν η περιγραφή των χαρακτηριστικών είναι αποδεκτή ή όχι ή τα ίδια τα χαρακτηριστικά και οι απαιτήσεις που απορρέουν είναι κοστοβόρες ή φαίνονται υπερβολικές ο/η ξενοδόχος είναι υποχρεωμένος να τις ακολουθήσει. Άλλωστε είναι υποχρεωτικές πλέον με νόμο και η αγορά με τον ένα ή τον άλλο τρόπο τις επιβάλλει.

Πέρα λοιπόν από κεκτημένες ταχύτητες, συνήθειες, κωλύματα, εμμονές, αντικειμενικές δυσκολίες και ό,τι άλλο σοφίζεται ο λειτουργός, αν θέλει να συνεχίσει να είναι λειτουργός/επιχειρηματίας πρέπει να προσαρμοστεί με την νέα εποχή και τις νέες απαιτήσεις των ταξιδιωτών και του μοντέλου που του επιβάλλεται ή θέλει δεν έχει σημασία. Εκείνο που μετράει για τον ταξιδιώτη (αυτόν που έχει την δυνατότητα να ταξιδέψει - μια μειοψηφία του πληθυσμού κακά τα ψέματα) είναι η φυγή / διακοπές, η προσωρινή αλλοτρίωση, η προσομοίωση μια μικρής διάρκειας όμορφης ουτοπίας σφήνας στην ρουτίνα μιας ζωής χωρίς χαλάρωση χωρίς τα ειδικά ποιοτικά και άυλα υλικά που προσφέρονται κατά τη διάρκεια του ούτως λεγόμενου "τουρισμού".
Η γνώμη αυτή δεν προσφέρει κάτι το καινούργιο γιατί πολλά έχουν ειπωθεί και πολλά επιχειρηθεί και ισχύουν λίγο ή πολύ στην αγορά. Όμως η ανησυχία για την μετακοροναϊκή οικονομική πραγματικότητα αιωρείται και απειλεί, μικρές, μεσαίες ακόμη και μεγάλες επιχειρήσεις, θεσμούς, φορείς στην αλυσίδα του τουρισμού (προετοιμασία, κρατήσεις, μεταφορές, μαζικές εκδρομές, διαμονές, δραστηριότητες) και υποχρεώνει τους συντελεστές της να αντιδράσουν  δημιουργικά ή αλλιώς. Τι εννοώ; Πως είναι δυνατόν να αντιμετωπίσουν την νέα εποχή ώστε να υποστηριχθούν; Με τι εργαλεία; Με πιο τρόπο; Μόνοι τους; συνασπιζόμενοι; βοηθούμενοι από φορείς; το κράτος; τα κόμματα; υπερεθνικούς οργανισμούς; μεσάζοντες; τράπεζες; κλπ; Αυτό νομίζω εναπόκειται στον καθένα να το αναζητήσει, να το επιλέξει και να αντιδράσει..
Εργαλεία λοιπόν διάφορα όπως άρθρα, στατιστικές, τηλεδιασκέψεις, φωτογραφίες, γραφιστικά, ηλεκτρονικά μέσα, συνεντεύξεις, μηχανισμοί, φορείς, κυβερνήσεις, ιδιωτικές επιχειρήσεις και άλλα άρχισαν να δουλεύουν εντατικά και να αποδίδουν ντιρεκτίβες, προβληματισμούς, προϊόντα, πακέτα και άλλα προϊόντα ανεξάρτητα ή σε συσκευασία προκειμένου να προπαγανδίσουν τα νέα δεδομένα και να προωθήσουν λύσεις εκατέρωθεν των πλευρών και παρόχων και καταναλωτών. Ασφαλώς τα ανωτέρω θέλουν και το χρόνο τους να ωριμάσουν  και να αποδώσουν. Στο μαραθώνιο αυτό εδώ όλοι πρέπει να τρέξουν και να εφαρμόσουν στρατηγικές marketing, οικονομικής αντοχής, πολιτικές ανταγωνισμού μεμονωμένα ή συλλογικά προκειμένου να τερματίσουν σε χρόνους αγοράς..
Μια ερασιτεχνική ματιά στον ηλεκτρονικό και μη τύπο αλλά και την επαγγελματική ζωή, δεν θα έλεγα έρευνα, γιατί αυτό μπορεί να γίνει μόνο από επαγγελματικούς θεσμούς έδωσε τα παρακάτω στοιχεία:

Ποιος είναι ο (δυνητικός) Ταξιδιώτης Νέας Εποχής (ΤΝΕ) (;) ή νέα περσόνα :

Είναι Αυτός που έχει πάντα έτοιμη τη βαλίτσα του
Είναι Αυτός που είναι "πιο θαρραλέος" οικονομικά και ψυχολογικά
Είναι Αυτός που θα ξεκινήσει μόλις οι αρχές του το επιτρέψουν
Είναι Αυτός που θα εξατομικεύσει τις διακοπές του
Είναι Αυτός που θα σταθμίσει ταξίδι/διακοπές/value for money
Είναι Αυτός που περιμένει "μια αισθητική σκηνοθεσία των διακοπών/ταξιδίου" (Δ.Τ)
Είναι Αυτός που ψάχνει για πακέτο που είναι σύμφωνο με τους υγειονομικούς κανόνες
Είναι Αυτός που ταξιδεύει μόνος του
Είναι Αυτός που ταξιδεύει με τη γυναίκα τους και τα παιδιά του
Είναι Αυτός που επιλέγει ένα μικρό ξενοδοχείο για διαμονή (εσωτερικός τουρίστας)
Είναι Αυτός που επιλέγει για μεταφορά όχι charter και ένα μικρό ή μεσαίο ξενοδοχείο με κανόνες για παραμονή
Είναι δεν Αυτός που επιλέγει charter και μεγάλα ξενοδοχειακά συγκροτήματα ή μαζικός
Είναι Αυτός που επιθυμεί να απολαύσει εκτός αιχμής χώρο με καθαρό αέρα
Είναι Αυτός που επιθυμεί να απολαύσει εκτός αιχμής(;) χώρο με κρύο/ηλιο
Είναι Αυτός που θέλει να απολαύσει ασφαλές μέρος διακοπών για την οικογένειά του
Είναι Αυτός που μαθαίνει να ταξιδεύει μαζί με τον κορονοϊό
Είναι Αυτός που τηρεί τα μέτρα (αυτο) προστασίας
Είναι Αυτός που τηρεί κανόνες υγιεινής
Είναι Αυτός που τηρεί τα μέτρα κοινωνικής αποστασιοποίησης
Είναι Αυτός που δεν συνωστίζεται σε κλειστό χώρο
Είναι Αυτός που δεν πάει σε κατάμεστη (οργανωμένη ή όχι) παραλία
Είναι Αυτός που δεν πάει στα τουριστικά αξιοθέατα ώρες/ημέρες αιχμής
Είναι Αυτός που δεν πάει στα μουσεία ώρες/ημέρες αιχμής
Είναι Αυτός που δεν διασκεδάζει σε μαγαζιά "πήχτρα" σε κόσμο, (αυτά θα εκλείψουν; ή θα βρουν άλλους τρόπους ποιοτικής ανθρώπινης λειτουργία)
Είναι Αυτός που δεν γευματίζει/πίνει σε μαγαζιά/κέντρα με κολλητά τραπέζια
Είναι αυτός που δέχεται εκ των πραγμάτων τον ξενοδόχο ως Πιστοποιημένο Σύμβουλο Υπηρεσιών
Είναι Αυτός που αναζητεί εναλλακτικές μορφές τουριστικών δραστηριοτήτων
Είναι Αυτός που αναζητά τον "καθολικό" πράσινο ή "βιώσιμο"τουρισμό και πράσινες λύσεις
Είναι αυτός που αναζητά "αποτοξίνωση" από την κακώς εννοούμενη ή επιβεβλημένη "τεχνολογία" (Δ.Π)
Είναι αυτός που αναζητά απομάκρυνση από την "αστική καθημερινότητα" (Δ.Π.)
Είναι αυτός που αναζητά mini προγράμματα/προτάσεις θεματικού/εναλλακτικού τουρισμού, ιδού η πρόκληση για mini προγράμματα αγροτουρισμού, υγείας, θαλάσσιου, αστικού/επαρχιακού, εκπαιδευτικού, αθλητικού, ορειβατικού, περιπατητικού, επαγγελματικού,  λοφοπεριπατητικού, μικροθρησκευτικού, κλπ)
Κάποιοι θα επιστρέψουν στα πρακτορεία..

Welcome στο Νέο Μοντέλο Τουρισμού (ΝΜΤ) :

Η παλιά περσόνα αχρηστεύτηκε από το κοροναϊό μαζί και το μοντέλο της
Η παλιά περσόνα αλλάζει υποχρεωτικά και ένα άλλο μοντέλο γεννιέται για να την υποστηρίξει
Το παλιό μοντέλο οδήγησε σε άναρχες καταστάσεις
Το παλιό μοντέλο εκφυλίστηκε με την ευρεία έννοια (υπάρχουν ασφαλώς ακόμη περιθώρια αλλαγών)
Το παλιό μοντέλο οδήγησε σε "τυποποιημένη ποιότητα" όπως θα 'λεγε και ο Λη Φέρμορ
Το νέο μοντέλο γεννιέται.. welcome!

Παράδειγμα Νέο Μοντέλου Τουρισμού (ΝΜΤ) και τι πρέπει να εξασφαλίζει:

Ποιότητα επικοινωνίας
Ποιότητα παραμονής/χαλάρωσης
Ποιότητα διατροφής breakfast/lunch/dinner/προτάσεων
Ποιότητα φιλοξενίας
Ποιότητα υγειονομικών φιλικών προτάσεων
Ποιότητα περιβάλλοντος
Ποιότητα πολιτιστικών προτάσεων
Ποιότητα χαλαρωτικών εγκαταστάσεων/προτάσεων
Ποιότητα ολιστικών προτάσεων/συμβουλών
Ποιότητα εμπειρίας/ικανοποίησης
Ποιότητα feed back / follow up

Μαρτυρία ξενοδόχου στο ερώτημα τι σημαίνει Ταξιδιώτης Νέας Εποχής (ΤΝΕ):

Όσο για το ταξιδιώτη νέας εποχής δεν ξέρω ό όρος αυτός μου θυμίζει ταινίες επιστημονική φαντασίας. Άμα δεν έχεις την προσωπική επαφή κατά τη διάρκεια του πρωινού στην βεράντα με την πανοραμική θέα του Ναυπλίου ή την εμπειρία του καλωσορίσματος με τα γλυκά του κουταλιού και τις λεμονάδες δεν έχει νόστα θα έλεγε και η έμπειρη στη φιλοξενία κυρά Γωγώ.. (Μαρτυρία: Δήμητρα Τάμπαση, Άρια Ναυπλίου - Ξενώνας, δομή 4 δωματίων με θέα Ναύπλιο,https://www.iliothea.gr/el.asp

Νέο μοντέλο Τουρισμού (ΝΜΤ) :

Ως πραγματοποίηση μιας μικράς διάρκειας όμορφης ουτοπίας ως προσδοκίας και ανάπαυλας από "βάσανα"..
Ως μια γλυκιά γεύση ουτοπίας..
Ως απομάκρυνση και τελική αποφυγή της εξαέρωσης ή της καταστροφής από ανθρώπινα φαινόμενα..
Ως απλός ολιστικός όχι μαζικός και αχαλίνωτος τουρισμός..
Ως ήπιος, απλός τουρισμός ελεγχόμενος από τοπικές εξουσίες και φορείς με κεντρικό συντονισμό και μόχλευση στη βάση της αρχής των συγκοινωνούντων δοχείων..
Ως σίγουρα μη διαπλεκόμενος πολιτικο+οικονομικά..

Αναλυτικότερα Νέο μοντέλο Τουρισμού (ΝΜΤ) :

Αναφερόμενος στη μικρή ξενοδοχία αλλά και στις προεκτάσεις της θα ήθελα να σταχυολογήσω μερικά ευρήματα/προϋποθέσεις ορθής λειτουργίας της (αυτονόητες αλλά μη εφαρμοζόμενες απόλυτα εδώ και πολλά χρόνια ίσως και λόγω έλλειψης νομοθετικού πλαισίου που στην Ευρώπη υφίσταται από το 1975)
Πιστεύω μέσα από την απογραφική αναφορά των παραμέτρων που ο τουρισμός αλλάζει απαντήσαμε εδώ θα βρείτε μερικά (αυτονόητα) στοιχεία που βρήκα ενδιαφέροντα για τό σε τι ο /η ξενοδόχος είναι υποχρεωμένο να αλλάξει ή και να εισαγάγει στο νέο μοντέλο του αφού μελετήσει τη νέα περσόνα και υπο-περσόνα δηλαδή τα διάφορα τμήματα της πελατείας που θέλει και μπορεί να προσελκύσει αναπτύσσοντας τις πολιτικές marketing.

Μοντέλο απαλλαγμένο από μικρόβια
Μοντέλο που να εγγυάται δείχνει και αποδείχνει απόλυτης καθαριότητας (πχ μπουφές)
Μοντέλο όπου τα τρόφιμα θα είναι προστατευμένα
Μοντέλο όπου τα τρόφιμα θα είναι πιστοποιημένα (**) τοπικά όσο το δυνατόν
Μοντέλο όπου ο ξενοδόχος θα φοράει γάντια και μάσκα και δεν θα ακουμπάει με γυμνά χέρια τα τρόφιμα
Μοντέλο όπου ο ξενοδόχος θα παρέχει τρόπο αντι-μικροβιακών επαφών (χερούλια πορτών, κουμπιά ανελκυστήρα, κάθισμα τουαλέτας)
Μοντέλο με ελεγμένα κλιματιστικά
Μοντέλο με συσκευές δωματίου με πιστοποίηση απολύμανσης και σε θήκες μιας χρήσης (τηλεκοντρόλ, τηλέφωνα, συσκευές)
Μοντέλο όπου η εσωτερική επικοινωνία εργαζομένων/πελατών, πελατών/πελατών θα ενισχύεται εθελοντικά με διάφορους τρόπους μεταξύ αυτών και τα chat bots
Μοντέλο όπου η επικοινωνία με την τοπική κοινωνία θα είναι ανοιχτή και ανταποδοτική
Μοντέλο όπου η επικοινωνία με την τοπική αυτοδιοίκηση θα είναι ανοιχτή και εποικοδομητική
Μοντέλο όπου η επικοινωνία με τους εμπλεκόμενους φορείς θα είναι ανοιχτή και δημιουργική
Μοντέλο που θα έχει επίκεντρο τον άνθρωπο.
Μοντέλο που θα έχει επίκεντρο την μοναδικότητα του του τουριστικού προϊόντος/υπηρεσίας του καταλύματος και της επέκτασής του δηλαδή της τόπου/πόλης/περιοχής.
Μοντέλο που θα συνδέεται με δημόσια ή ιδιωτική πιστοποιημένη πρωτοβάθμια τοπική μονάδα υγείας (Διεύθυνση Υγείας) (Κ.Α.)
Μοντέλο που να στηρίζεται σε ολοκληρωτικές αναμορφώσεις (restart) των  website  και ΟΤΑ ανά κατάλυμα και αναμορφωμένα τοπικά/περιφερειακά με πιστοποίηση
Μοντέλο που να υποστηρίζεται από αναμορφωμένες διαδικτυακές πλατφόρμες ανά κατάλυμα 
Μοντέλο όπου το κατάλυμα θα συνεργάζεται με υπάρχουσες τοπικές επιχειρήσεις
Μοντέλο που θα επικαιροποιεί και πιστοποιεί συνεχώς τις εκπαιδευτικές του δομές/ανθρώπινο δυναμικό.
Μοντέλο που θα υποστηρίζεται σε πιστοποιημένες τουριστικές εγκαταστάσεις
Μοντέλο που θα στηρίζεται και στον οδικό τουρισμό (τουλάχιστον για την ενδοχώρα)
Μοντέλο που θα συνδέει τις υπηρεσίες και την κατανάλωση με τον πρωτογενή τομέα
Μοντέλο που θα "συνδέει τη μνήμη με το παρόν".. (Δ.Π)

Άλλοι προτείνουν χωρίς να (πολύ)-εξηγούν:

Ευελιξία..
Ανθεκτικότητα ..
Αλλαγή τρόπου σκέψης και λειτουργίας..
Υιοθέτηση ψηφιακού μετασχηματισμού..

Σημείωση:

(*) Οι ανωτέρω σκέψεις πλαισιώνονται ασφαλώς από τα υγειονομικών πρωτόκολλα που υποχρεωτικά όλες οι επιχειρήσεις είναι υποχρεωμένες (Υ)/(Π) να εφαρμόσουν.
(**) Προφανώς οι πιστοποιήσεις προϊόντων και εγκαταστάσεων φοβίζουν τουλάχιστον οικονομικά τον/την μικρό ξενοδόχο αλλά αυτό πιστεύω ότι ξεπερνιέται δια του συνασπισμού και της μακροοικονομίας ή και των επιδοτήσεων ή πιέσεων προς επιδότηση μιας σειράς μέτρων και υποδομών ξενοδοχειακής/επισιτιστικής λειτουργίας
(***) Η γνώμη αυτή είναι σύνθεση και προέκυψε από επισκέψεις ιστοτόπων και ανάγνωση άρθρων τουριστικών στελεχών όπως:
Κωνσταντίνος Αλεξόπουλος: (CO Domotel) (Κ.Α)
-(Δημιουργία Διευθύνσεων Υγείας)
-Ασφάλεια, υπηρεσίες με τοπική ταυτότητα)
-(Brand ουσία και συναίσθημα)
-(Ενισχυμένοι κανόνες υγιεινής)
-(Αναδιοργάνωση καθαριοτήτων)
-(Νέες επενδύσεις στην υγεία και ασφάλεια)
-(Διασφάλιση αποτελεσματικής και άμεσης παροχής ιατρικής φροντίδας)
-(Worryfree εμπειρία)
-(.....)
Δημήτρης Ποτηρόπουλος: (Αρχιτέκτων) (Δ.Π) (Navarino)
-(Εμπνέεται από οτιδήποτε)
-(Υπέρ της δημιουργίας δημόσιων χώρων - γειτονιάς)
-(Σύνδεση μνήμης με τον παρόν) (Μεσσηνιακή Μάνη)
-(Η επιδημία δεν αλλάζει κάτι στην αρχιτεκτονική)
-(Χρειάζεται φιλοσοφική, κοινωνική, πολιτική και πολιτιστική ωρίμανση του ατόμου)
-(Χρειάζεται βιώσιμη προστασία του περιβάλλοντος)
-(Ο ταξιδιώτης θέλει να απολαύσει την εμπειρία του τόπου, την αρχιτεκτονική, την παράδοση, τα ήθη και τα έθιμα, την φύση και ό,τι άλλο περιλαμβάνει το τοπικό ιδίωμα)
-(.....)
Βερνίκος: (Δεν χρειαζόμαστε Ν.Μ.Τ. υπάρχει ήδη είναι συμφωνημένο)
-(Βελτίωση ενεργειακού σχεδιασμού)
-(Λειτουργικό κράτος που να σέβεται τον επιχειρηματία/πολίτη/τουρίστα)
-(Μείωση ανισοτήτων)
-(Υπεύθυνους πολίτες και φορείς)
-(Πίστη στη Δημοκρατία και την αλληλεγγύη)
-(.....)
Πέτρος Αντωνόπουλος: (Π.Α)
-(.....)
Γιάννης Μιχαηλίδης: (Nation & Destination branding Management)
-(Ο πολιτισμός ταυτίζεται με τον τουρισμό)
-(Κανένα story telling δεν έχει υπόσταση αν δεν παρουσιάζει το πολιτισμό)
-(Δεν υπάρχει κανένα πρακτικό σχέδιο αντιμετώπισης επικοινωνιακής κρίσης ούτε σχέδιο επένδυσης σε επιτυχημένη διαχειρηση της επιδημίας)
-(Ο ΕΟΤ θα μπορούσε να βοηθήσει στο ..destination marketing)
-(.....)
Δημήτριος Τριφωνόπουλος: (Πρώην ΓΓ ΕΟΤ)
(Βιώσιμος Τουρισμός)
(Μακροπρόθεσμος σχεδιασμός υποδομών)
(Σεβασμός αναγκών Ταξιδιώτη)
(Προστασία φυσικού και αστικού τοπίου)
(Ορθολογική κατανομή επισκεπτών στην επικράτεια)
-(.....)
MSN.
Ινστιτούτο Πουλαντζάς:
Χρήστος Αναστασόπουλος: (Tourist expert Καλαμάτα)
-(Μετακίνηση από την άναρχη τουριστική ανάπτυξη στην ολιστική)
-(Με επίκεντρο τον άνθρωπο, την αειφορία, την πράσινη δίκαιη ανάπτυξη, ισσόροπη ανάπτυξη, ανάπτυξη μειονεκτικών περιοχών κλπ)
-(Ενεργοποίηση του ενδογενούς δυναμικού του τόπου)
-(.....)
Τζανέτος Πομώνης: (Tourist expert Ζάκυνθος)
-(Πέρασμα από το ποσοτικό στο ποιοτικό μοντέλο)
-(Θεματικός εναλλακτικός τουρισμός)
-(Πρόσβαση σε νέες ανεκμετάλλευτες τουριστικές αγορές)
-(Αγροτουρισμός, υγείας, ιαματικός, θαλάσσιος, αστικός, εκπαιδευτικό, αθλητικός, ορειβατικός, περιπατητικός, επαγγελματικός)
-(Τουριστική μοναδικότητα, Μύθος, μνημεία, παράδοση, μοναδικά προϊόντα, μοναδικές γεύσεις δύνανται να αποτελούν τους σημαντικότερους πόλους έλξης)
-(.....)
-(Θεσμοθέτηση μαθητικών νεανικών δράσεων)
-(Γαστρονομικά φεστιβάλ)
-(Υιοθέτηση ιστορικών ερευνών, δράσεων, ανασκαφών)
Βασίλης Παπαβασιλείου: Πολύ χρήσιμο άρθρο:

Το άρθρο αυτό αφιερώνω στα αναφερόμενα σε αυτό το blog ξενοδοχεία που κατά καιρούς συνάντησα στο δρόμο μου. Παράκληση: Το περιεχόμενο αποτελεί προβληματισμό και μηνύματα για δημιουργική ανάπτυξη ή αντικρούσεις και ανταπαντήσεις σε παράθυρα διαλόγου, fb (Christos Spyridonos Roumeliotis), messenger ή τηλέφωνα +306955817829 και e-mail (novus.sales@gmail.com)
Ευχαριστία:  Στις ανωτέρω αναφερόμενες προσωπικότητες που με τις γραπτές τους διαδικτυακές σκέψεις με βοήθησαν για το ανωτέρω πόνημα.
27/6/2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου