Ποιό θα είναι το νέο μοντέλου τουρισμού για τη χώρα μας; Σκέψεις με αφορμή άρθρο του φουτουριστή συγγραφέα Tom Cheesewrigth. Εδώ η εισαγωγή του άρθρου και η googloelliniki εκδοχή της:
"The
fundamentals of my foresight process are simple. I look at the big
pressures already facing a particular issue. In this case that included
climate change, demographic change, the economy, and mental health. Then
I look at the trends: changes in technology, ways of working and
living, consumer cravings, new forms of transport. I believe that you
can get a real sense of the future when you see where these trends
connect with the existing pressures.
The result in this case?
Longer but more expensive holidays, as changing working and living
practices intersect with the pressures of climate change. A craving for
more physical experiences as we seek escape from our increasingly
digital environment. And a few eye-catching things, like 3D printed
homes that blend seamlessly into nature, giving us both comfort and the
sense of the wild that we desire".
"Οι
βασικές αρχές της προοπτικής μου διαδικασίας είναι απλές. Κοιτάζω τις
μεγάλες πιέσεις που αντιμετωπίζουν ήδη ένα συγκεκριμένο ζήτημα. Σε αυτήν
την περίπτωση που περιελάμβανε την κλιματική αλλαγή, τη δημογραφική
αλλαγή, την οικονομία και την ψυχική υγεία. Στη συνέχεια, εξετάζω τις
τάσεις: αλλαγές στην τεχνολογία, τρόπους εργασίας και διαβίωσης,
προσδοκίες των καταναλωτών, νέες μορφές μεταφοράς. Πιστεύω ότι μπορείτε
να αποκτήσετε μια πραγματική αίσθηση του μέλλοντος όταν δείτε πως
συνδέονται αυτές οι τάσεις με τις υπάρχουσες πιέσεις.
Το
αποτέλεσμα σε αυτήν την περίπτωση; Μεγαλύτερες αλλά πιο ακριβές
διακοπές, καθώς οι μεταβαλλόμενες πρακτικές εργασίας και διαβίωσης
τέμνονται με τις πιέσεις της κλιματικής αλλαγής. Μια προσδοκία για
περισσότερες φυσικές εμπειρίες καθώς επιδιώκουμε να ξεφύγουμε από το όλο
και πιο το πολύ ψηφιακό περιβάλλον μας. Και μερικά εντυπωσιακά
πράγματα, όπως τρισδιάστατα τυπωμένα σπίτια που συνδυάζονται άψογα με τη
φύση, δίνοντάς μας τόσο την άνεση όσο και την αίσθηση της άγριας φύσης
που επιθυμούμε".
Μαζικοί πελάτες: που θα τους βρούμε;
Είναι γνωστό ότι το ενδιαφέρον ενός ξενοδοχείου στρέφεται κυρίως στο μαζικό πελάτη που προέρχεται από το εξωτερικό. Για το λόγο αυτό τα ξενοδοχεία της πόλης (Αθήνας) έχουν (είχαν) κατευθύνει τις πωλήσεις τους σε ανάλογα εποχικά πελατολόγια. Πχ. Σχολικά groups εσωτερικού και εξωτερικού περιόδους διακοπών, τουριστικά groups περιόδους low season, On line T.A, high season κλπ.
Ο covid-19 ανέτρεψε τα πάντα και ο προβληματισμός για την επόμενη μέρα κατέκλυσε τα Μ.Μ.Ε.
Ποιά θα είναι η επόμενη μέρα για τη Μεσόγειο;
Επόμενη μέρα = νέο αφήγημα : πια, πιο θα είναι; Ξενοδόχοι, δημοσιογράφοι, έρευνες, παράγοντες, θεσμοί, εργαζόμενοι, στελέχη, πολιτικοί, οικονομολόγοι, πολίτες έχουν λόγο και θα ήθελαν να γνωρίζουν τις συμπεριφορές των αυριανών καταναλωτών ώστε με το κατάλληλο marketing οι Τ.. και οι ξενοδόχοι να αναπτύξουν την επιχειρηματικότητά τους στο νέο (υπό) μοντέλο τουρισμού.
Καταφεύγουμε σε ένα μηχανιστικό τρόπο
μεταγραφής σκέψεων προτάσεων που πηγάζουν από τις διαπιστώσεις
φουτουριστών όπως του Tom Cheesewright και άλλων. Ο τελευταίος βασίζεται σε
έρευνες αγορών που είναι πηγές του μεγαλύτερου μέρους του
τουρισμού της χώρας μας. Αναφέρεται και στη Μεσόγειο χωρίς να αποκλείει
και άλλους προορισμούς.
Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως ένα μεγάλο μέρος των ξενοδοχείωνς πόλεως πχ. Αθηνών λειτούργησε σε ένα μεγάλο βαθμό ως "escale" κατά την προς (ή μετά) πορεία στον ήλιο και την θάλασσα των επισκεπτών και ως ένα "βήμα" θαυμασμού των υλικών λειψάνων ενός αρχαίου πολιτισμού και των πηγών του σύγχρονου δυτικού πνεύματος, πολιτιστικός τουρισμός με τη μορφή city break και ως μέρος 10-15% τουρισμού ήλιου θάλασσα.
Τουρισμός ήλιος θάλασσα, πολιτιστικός τουρισμός ..
Και οι 2 πτυχές επλήγησαν. Η δεύτερη σχεδόν εξαερώθηκε και μαζί της εκατοντάδες επιχειρήσεις με το εργασιακό, εμπορικό και κοινωνικό περιβάλλον τους. Από τη πρώτη πτυχή έγινε προσπάθεια να σωθούν τα κεκτημένα αλλού με μισή ή λιγότερη επιτυχία.
Μην ξεχνάμε ότι το μπουμ του τουρισμού πόλεως (Αθηνών) έγινε μετά από ένα μεγάλο "εκδημοκρατισμό" των μεταφορών βλέπε "charters" "κίνητρα" βελτιώσεις σε ευρωπαϊκό, παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο βλέπε "μετρό" και βελτίωση των τουριστικών και πολιτιστικών υποδομών της χώρας τα τελευταία 30 χρόνια.
Για την σωτηρία του τουρισμού "ήλιος θάλασσα"
στους μεσογειακούς προορισμούς οι ενδιαφερόμενοι λαοί στα παράκτια
παραθεριστικά μέτωπα πρέπει να πιέσουν τις κυβερνήσεις να βρεθούν
ανθρώπινες λύσεις σύμφωνες με το διεθνές δίκαιο για την διατήρηση της Μεσογείου ως μία θάλασσα ειρήνης, για το ευζην των Ευρωπαίων και άλλων λαών.
Οι διακοπές του αύριο λοιπόν έρχονται ολοταχώς αλλά κάποιοι από μας aged δεν θα δούνε ίσως κάποια στοιχεία από αυτές.
Θα αραιώσουν και θα ακριβήνουν οι διακοπές ήλιος θάλασσα, θα αυξηθεί ο χρόνος παραμονής;
- -Ενας ξενοδόχος με σύγχρονες υποδομές. πχ πλούσιους ατομικούς χώρους διαμονής σε τετραγωνικά και με πρωτότυπες υποδιαιρέσεις πέραν των σαλονιών και των τυπικών κουζινών.. κλπ..
- -Ετοιμαζόμεθα για διαμονές "μεγάλων περιόδων" άρα χρήσης ειδικών πακέτων, εξοικίωσης με ανθρώπους διαφορετικών αναγκών, με διάφορα χόμπυ για τα οποία θα πρέπει να είμαστε ενήμεροι και προετοιμασμένοι για υποστήριξη κλπ..
- -Σταματώντας οι διακοπές των 2 βδομάδων.. οι επισκέψεις κλασσικών αρχαιολογικών τόπων ή θρησκευτικών μνημείων θα αραιώσουν μεν αλλά θα γίνουν πιό απαιτητικές σε περιεχόμενο, χρόνο, πληροφόρηση, συμμετοχή σε δρώμενα, θέατρα, events, τοπικές δράσεις, συνέργειες, με καλλίτερη ομιλία, επικοινωνία, οπτικά εφέ, κλπ..
- - Ένα ξενοδοχείο εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες που να απαντούν σε βεσικές(;) ανάγκες της νέας περσόνας τουρίστα. Πχ. Στούντιο επεξεργασίας εικόνων, παραγωγής βίντεο, pod cast ή συνδεδεμένο με κέντρα συνεργιών για εξειδικευμένες προτεινόμενες υπηρεσίες (θα μας πείτε τώρα όλα είναι στο διαδίκτυο και κάτι τέτοιο είναι περιττό)..
- -Είναι άγνωστο μέχρι σε πιό σημείο μπορεί να εξελιχθεί ο ψηφιακός προσωπικός βοηθός, τα chat bot να γίνουν hospitality bot, τα service bots ήδη έχουν γίνει τα reception bots..
- -Αυτοκινούμενα οχήματα ξεναγοί σε πόλεις σε αστικούς ιστορικούς περιπάτους απαλλαγμένους από οχλήσεις, ποδηλατικούς ή άλλους αυτοκινούμενους περιπάτους για χαλαρές βόλτες. Αερογέφυρες, αεροκαμπίνες που θα ενώνουν λόφους. Άψογη από πλευράς καθαριότητας και οργάνωσης πόλη. Το μήνυμα αυτό είναι προς τους "άρχοντες" των πόλεων και τις κυβερνήσεις των χωρών που τις φιλοξενούν. Να παίξουν ένα ρόλο "υπερ-ξενοδόχου". διδασκόμενοι από τις εμπειρίες και το know how των ξενοδόχων να θεωρήσουν τις πόλεις ως ένα τεράστιο ξενοδοχείο και να τις καταστήσουν "διακριτούς" ή "εμβληματικούς προορισμούς" ως υποσύνολα στο συνολικό στρατηγικό προορισμό που λέγεται χώρα. Η εποχή του covid-19 ανέτρεψε κάθε πίστη σε αυθεντίες προσώπων και θεσμών και επιβάλει σύσταση υπερκομματικών οργάνων θεσμών για την άσκηση τουριστικών πολιτικών για την αναβίωση και ετοιμασία των πόλεων στην εποχή των τουριστών νέου τύπου. Και αυτό σήμερα και όχι αύριο.
- Οι κάθε πόλη - ξενοδοχείο πρέπει να εφεύρει το δικό της ψηφιακό αστικό τουριστικό βοηθό με προέκταση τα ξενοδοχεία, τον πολιτισμό, τις μεταφορές κλπ.
Διακοπές και πόλη με έμφαση στην αποτοξίνωση θέλει πολύ φαντασία για να το δούμε.
Στροφή προς το χασομέρι.. Απομόνωση; Φλέρτ στις διακοπές
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου