Έχετε το λόγο μας

To Room Hospitality Athens & Greece είναι μια ιδέα-συνέχεια μιας σειράς blogs που ο υπογράφων θεωρεί «δωρεάν οχήματα» για ένα ου-τοπικό ταξίδι στο φιλοξενείο-γη. Στο δρόμο ο οδηγός συναντά τοπία, καταλύματα, αξιοθέατα, ανθρώπους, φαινόμενα, ιδέες που μετά από μία αφ-αιρετική αξιολόγησή τους, αποτυπώνει τις εντυπώσεις του με ιδιαίτερο τρόπο. Ευχαριστούμε το ξενοδοχείο-γη για το όμορφο αυτό ταξίδι και την δωρεάν παροχή άπειρων αγαθών και υπηρεσιών στους παραμένοντες … Παράλληλα μοντέρνα ή παραδοσιακά καταλύματα καλούνται να αποδείχνουν κάθε στιγμή την ικανότητα τους να αποπληρώνουν με ωραίο, σεμνό και value for money τρόπο τις ανάγκες των πελατών τους.

Κυριακή 30 Αυγούστου 2020

Αναζητώντας το νέο αφήγημα για το τουρισμό του αύριο ΝΜΤ προκειμένου να προσαρμόσουμε το μοντέλο μας σε αυτό. Το ποστ τώρα γράφεται και συνεχίζεται μέσω συνεργατών. Δείτε το αμέσως επόμενο

 

Αναζητώντας το νέο αφήγημα για το τουρισμό του αύριο ΝΜΤ

 προκειμένου να προσαρμόσουμε το μοντέλο μας σε αυτό.

Το ποστ τώρα γράφεται και συνεχίζεται με συνεργάτες

 

Σημείωση: Μόνο με εικασίες θα μπορούσαμε να προσεγγίσουμε το ΝΜΤ (διακοπές το 2070)


Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται

ΣΧΟΛΙΟ / ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ:
https://tomcheesewright.com/the-future-holiday-long-but-costly/
https://www.willerby.com/greatbritishbreakoff 

"The fundamentals of my foresight process are simple. I look at the big pressures already facing a particular issue. In this case that included climate change, demographic change, the economy, and mental health. Then I look at the trends: changes in technology, ways of working and living, consumer cravings, new forms of transport. I believe that you can get a real sense of the future when you see where these trends connect with the existing pressures.

The result in this case? Longer but more expensive holidays, as changing working and living practices intersect with the pressures of climate change. A craving for more physical experiences as we seek escape from our increasingly digital environment. And a few eye-catching things, like 3D printed homes that blend seamlessly into nature, giving us both comfort and the sense of the wild that we desire"
.

Οι σκέψεις του Tom Cheesewright στα googloελληνικά.


"Οι βασικές αρχές της προοπτικής μου διαδικασίας είναι απλές. Κοιτάζω τις μεγάλες πιέσεις που αντιμετωπίζουν ήδη ένα συγκεκριμένο ζήτημα. Σε αυτήν την περίπτωση που περιελάμβανε την κλιματική αλλαγή, τη δημογραφική αλλαγή, την οικονομία και την ψυχική υγεία. Στη συνέχεια, εξετάζω τις τάσεις: αλλαγές στην τεχνολογία, τρόπους εργασίας και διαβίωσης, προσδοκίες των καταναλωτών, νέες μορφές μεταφοράς. Πιστεύω ότι μπορείτε να αποκτήσετε μια πραγματική αίσθηση του μέλλοντος όταν δείτε πως συνδέονται αυτές οι τάσεις με τις υπάρχουσες πιέσεις.

Το αποτέλεσμα σε αυτήν την περίπτωση; Μεγαλύτερες αλλά πιο ακριβές διακοπές, καθώς οι μεταβαλλόμενες πρακτικές εργασίας και διαβίωσης τέμνονται με τις πιέσεις της κλιματικής αλλαγής. Μια προσδοκία για περισσότερες φυσικές εμπειρίες καθώς επιδιώκουμε να ξεφύγουμε από το όλο και πιο το πολύ ψηφιακό περιβάλλον μας. Και μερικά εντυπωσιακά πράγματα, όπως τρισδιάστατα τυπωμένα σπίτια που συνδυάζονται άψογα με τη φύση, δίνοντάς μας τόσο την άνεση όσο και την αίσθηση της άγριας φύσης που επιθυμούμε"

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται

Μαζικοί πελάτες: που θα τους βρούμε;

Είναι γνωστό ότι το ενδιαφέρον ενός ξενοδοχείου στρέφεται κυρίως στο μαζικό πελάτη. Για το λόγο αυτό τα ξενοδοχεία της Αθήνας έχουν (είχαν) προσαρμόσει τις πωλήσεις τους σε ανάλογα πελατολόγια ανάλογα και με τις εποχές του έτους. Πχ Σχολικά groups εσωτερικού και εξωτερικού περιόδους διακοπών, τουριστικά groups περιόδους low season, On line T.A, high season κλπ.

Ο covid-19 ανέτρεψε τα πάντα και ο προβληματισμός για την επόμενη μέρα κατέκλυσε τα Μ.Μ.Ε.

Επόμενη μέρα = νέο αφήγημα : πια, πιο θα είναι; Ξενοδόχοι, δημοσιογράφοι, έρευνες, παράγοντες, θεσμοί, εργαζόμενοι, στελέχη, πολιτικοί, οικονομολόγοι, πολίτες έχουν λόγο και θα ήθελαν να γνωρίζουν τις συμπεριφορές των αυριανών καταναλωτών ώστε και με το κατάλληλο marketing οι θεσμοί να αναπτύξουν την επιχειρηματικότητά τους στο νέο ιδιωτικό (υπό) μοντέλο τουρισμού.

Καταφεύγουμε σε ένα μηχανιστικό τρόπο μεταγραφής σκέψεων προτάσεων που πηγάζουν από τις διαπιστώσεις φουτουριστών όπως του Tom Cheesewright. Ο τελευταίος βασίζεται σε έρευνες αγορών του εξωτερικού που είναι πηγές του μεγαλύτερου μέρους του τουρισμού της χώρας μας, αναφέρεται στη Μεσόγειο, χωρίς να αποκλείει και άλλους προορισμούς.

Εδώ πρέπει να σημειώσουμε πως ένα μεγάλο μέρος των ξενοδοχείων της πόλεως των Αθηνών λειτούργησε σε ένα μεγάλο βαθμό ως "σκάλα" κατά την προς ή μετά πορεία προς τον ήλιο και την θάλασσα των επισκεπτών και ως ένα "βάθρο" θαυμασμού των υλικών λειψάνων ενός αρχαίου πολιτισμού και των πηγών του σύγχρονου δυτικού πνεύματος.

Καμία αντίρρηση: Και οι 2 πτυχές επλήγησαν. Η δεύτερη σχεδόν εξαερώθηκε και μαζί της εκατοντάδες επιχειρήσεις με το εργασιακό, εμπορικό, εργασιακό και κοινωνικό περιβάλλον. Από τη πρώτη πτυχή έγινε προσπάθεια να περισωθούν τα κεκτημένα αλλού με μισή επιτυχία αλλού με λιγότερη.

Μην ξεχνάμε ότι το μπουμ του τουρισμού των Αθηνών έγινε μετά από ένα μεγάλο "εκδημοκρατισμό" των μεταφορών βλέπε "charters" "κίνητρα" βελτιώσεις σε ευρωπαϊκό, παγκόσμιο και εθνικό επίπεδο βλέπε "μετρό" και βελτίωση των τουριστικών και πολιτιστικών υποδομών της χώρας τα τελευταία 30 χρόνια.

Για την σωτηρία της πτυχής "ήλιος-θάλασσα" στους μεσογειακούς προορισμούς οι ενδιαφερόμενοι λαοί στα παράκτια παραθεριστικά μέτωπα πρέπει να πιέσουν τις κυβερνήσεις να βρεθούν ανθρώπινες λύσεις σύμφωνες με το διεθνές δίκαιο για την αποφυγή των πνιγμών χιλιάδων μεταναστών από νότια στη Μεσόγειο. Όποιες αλλαγές και να γίνουν λόγω πανδημίας, κόστους διακοπών, κλιματικής αλλαγής, τρόπου εργασίας πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψιν το γεγονός γιατί δεν γίνεται άλλοι να λούζονται στα ίδια νερά που άλλοι να πνίγονται. Γεωπολιτικοί παράγοντες και συμφέροντα θα επηρρεάσουν τις διακοπές ήλιο θάλασσα.

Πολύ ενδιαφέροντα λοιπόν τα αποσπάσματα του ανωτέρω άρθρου και τα γενικά συμπεράσματα που προβάλει το άρθρο της κυρίας Χ.Λαϊνοπούλου στο www.tornosnews.gr

Οι διακοπές του αύριο λοιπόν έρχονται ολοταχώς.. και κάποιοι από μας aged 57-67+ θα προλάυουν στοιχεία από αυτές. Για να δούμε κάποιες από τις προβλέψεις και θα μπορούσαμε να τις προσλάβουμε σήμερα.

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται

 
Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
Προφανώς το "επιστρέπουν" πρέπει να διαβαστεί "επιτρέπουν". Ο φουτουριστής μιλά για τη πίτα των ελαστικών μορφών απασχόλησης που συνεχώς αυξάνεται. Προφανώς ναι. Δεν γνωρίζουμε όμως ποιούς αφορά. Τα στελέχη των επιχειρήσεων; τους καλοπληρωμένους εργαζόμενους σε τομείς των νέων τεχνολογιών οι οποίοι θα μπορούν να εργαστούν από μακρυά; Υποθέτουμε ναι. Οι υπόλοιποι χαμηλά αμοιβόμενοι; Στους υπάρχοντες σημερινούς συνταξιούχους που (που ένας μέρος) ταξίδευαν θα προστεθούν και νέοι χαμηλά αμοιβόμενοι συνταξιούχοι που δεν θα ταξιδεύουν; Πρόκειται να δοθούν κίνητρα σε ομάδες πλυθησμών για να ταξιδεύουν; Σε ποιές και από ποιούς; Θα υπάρξει μια αύξηση του αριθμού των ταξιδωτών; Η διαπίστωση οτι οι διακοπές των 2 βδομάδων θα σταματήσουν ή δραστικά θα περιοριστούν λέμε εμείς έτσι όπως δείχνουν οι φετινοί αριθμοί των επισκεπτών σε θερινά θέρετρα ύστερα από το φαινόμενο της επηδημίας και της ακολουθούμενης οικονομικής ύφεσης. Προφανώς το ποσοστό των ανθρώπων που ταξιδεύει κάθε 4-5  χρόνια "πολλοί" θα αυξηθεί. Ισως κάποιοι ή περισσότεροι από το παρελθόν θα μπορούν να διαμένουν περισσότερο. 
 
ΕΡΩΤΗΜΑ: Από όλους αυτούς ποιούς και πόσους και με ποιές πολιτικές θα μπορέσει ένας ξενοδόχος πόλεως να κερδίσει;
 
Π.Χ1. Ενας ξενοδόχος με σύγχρονες υποδομές. πχ πλούσιους ατομικούς χώρους διαμονής σε τετραγωνικά και με πρωτότυπες υποδιαιρέσεις πέραν των σαλονιών και των τυπικών κουζινών.. κλπ..
Π.Χ2. Ετοιμαζόμεθα για διαμονές "μεγάλων περιόδων" άρα ειδικών πακέτων, εξοικίωσης με ανθρώπους διαφορετικών αναγκών, με διάφορα χόμπυ για τα οποία θα πρέπει να είμαστε ενήμεροι και προετοιμασμένοι για βοήθεια κλπ..
Π.Χ3. Σταματώντας οι διακοπές των 2 βδομάδων.. οι επισκέψεις κλασσικών αρχαιολογικών τόπων ή θρησκευτικών μνημείων θα αραιώσουν μεν αλλά θα γίνουν πιό απαιτητικές σε περιεχόμενο, χρόνο, πληροφόρηση, συμμετοχή σε δρώμενα, θέατρα, events, τοπικές δράσεις, συνέργειες, με καλλίτερη ομιλία, επικοινωνία, οπτικά εφέ, κλπ.. 
 
Ο,τι καταργείται, αντικαθίσταται. Πχ Το μαζικό (;) καταργείται και συμπαρασύρει ένα τεράστιο ξενοδοχείο θερινών διακοπών. Οι υποδομές αλλάζουν χρήση, οι υπηρεσίες προσαρμόζονται, οι διασκεδάσεις παίρνουν εκπαιδευτικό ή και θεραπευτικό ή άλλο χαρακτήρα και βγάζουν από την "κατάθλιψη" ή την καταπίεση όχι μόνο έχοντες αλλά και άλλα στρώματα εγχώριας και εισαγόμενης κοινωνίας. Ποιος εμποδίζει ένα τεράστιο κρουαζιερόπλοιο γεροκομείο (με σύγχρονες αντιcovid-19 προδιαγραφές) να συνδεθεί με ξενοδοχεία νέου τύπου; Και πόσο νέου τύπου ξενοδοχείου θα μπορέσει να μετατραπεί ένα κλασσικό ή έστω boutique ξενοδοχείο πόλεως;

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Π.Χ4. Ένα ξενοδοχείο εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες που να απαντούν σε όλες τις ανάγκες της νέας περσόνας τουρίστα. πχ Στούντιο επεξεργασίας εικόνων, παραγωγής βίντεο, pod cast ή συνδεδεμένο με κέντρα συνεργιών για εξειδικευμένες προτεινόμενες υπηρεσίες (θα μας πείτε τώρα όλα είναι στο διαδίκτυο και κάτι τέτοιο είναι περιττό)..
Π.Χ5. Είναι άγνωστο μέχρι σε πιό σημείο μπορεί να εξελιχθεί ο ψηφιακός προσωπικός βοηθός, τα chat bot να γίνουν hospitality bot,τα service bots ήδη έχουν γίνει τα reception bots
Π.Χ6. Αυτοκινούμενα οχήματα, αστικούς ιστορικούς περιπάτους απαλλαγμένουν από οχλήσεις, ποδηλατικούς ή άλλους αυτοκινούμενους περιπάτους για χαλαρές διακοπές. Αερογέφυρες, και βλέπε εδώ, αεροκαμπίνες που θα ενώνουν το επτάλοφο των Αθηνών. Αψογη από πλευράς καθαριότητας και οργάνωσης πόλη. Το μήνυμα αυτό είναι προς τους άρχοντες των πόλεων και τις κυβερνήσεις των χωρών που τις φιλοξενούν. Να παίξουν ένα ρόλο ενός υπερ-ξενοδόχου. διδασκόμενοι από τις εμπειρίες τους το know how, να θεωρήσουν τις πόλεις ως ένα τεράστιο ξενοδοχείο και να τις καταστήσουν "διακριτούς προορισμούς" ή "εμβληματικούς προορισμούς" ως υποσύνολα στο συνολικό στρατηγικό προορισμό που λέγεται χώρα. Η εποχή του covid-19 ανέτρεψε κάθε πίστη σε αυθεντίες προσώπων και θεσμών και επιβάλει σύσταση υπερκομματικών οργάνων θεσμών για την άσκηση τουριστικών πολιτικών για την αναβίωση και ετοιμασία των πόλεων στην εποχή των τουριστών νέου τύπου. Και αυτό από σήμερα και όχι από αύριο.
Οι κάθε πόλη - ξενοδοχείο πρέπει να εφεύρει το δικό της ψηφιακό αστικό τουριστικό βοηθό με προέκταση τα ξενοδοχεία, τον πολιτισμό, τις μεταφορές κλπ.
 
Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Τουρισμός παράκτιων πόλεων! Τι ωραία που ακούγεται! Όλες οι παράκτιες της Ελλάδας ένα δίκτυο!
Παράκτιες πόλεις: Εδώ ή Ελλάδα η Αθήνα, ο Πειραιάς έχει ένα τεράστιο συγκριτικό πλεονέκτημα καθώς η χώρα διαθέτει πάρα πολλές υδάτινες πόλεις οι οποίες εύκολα και γρήγορα συνδέονται με μεσόγεια εμβληματικά αρχαιολογικά, θρησκευτικά και γεωλογικά τοπόσημα. Πιλοτικά θα μπορούσε να ξεκινήσει ένα project. Παράλληλα αυτό προϋποθέτει, οικονομική σταθερότητα, δίκαιη παραγωγική ανάπτυξη, επενδύσεις σε τομείς νέων τεχνολογιών με υψηλή προστιθέμενη αξία, ευημερία, μείωση των ανισοτήτων, διαχρονικές συμφωνημένες κοινωνικές πολιτικές για δίκαιο επιμερισμό του οφέλους από μια τέτοια τουριστική ανάπτυξη. Επισκέπτες ευχαριστημένοι, ευτυχισμένοι και πολλών κατηγοριών και όλων των εποχών.. Οι παράκτιοι ξενοδόχοι με αρχιξενοδόχο οργανωτή και συντονιστή υπηρεσιών και υποδομών τις αυτοδιοικήσεις θα αναβίωναν τον τουρισμό και θα του έδινα μόνιμο ωφέλιμο χαρακτήρα, τουρισμό υγείας, εκπαίδευσης, οικολογίας, γεωλογίας και πολλών άλλων τομέων που που κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας, γεωργίας, κτηνοτροφίας, τεχνολογίας, σπηλαιολογίας, ορειβασίας, υποθαλάσσιων μουσείων, extream  κλπ.
Για την Αθήνα θα μπορούσε να δημιουργηθεί μία λίστα υπαρχόντων δράσεων και μετά από μελέτη ανάπτυξη και άλλων.

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Σε αυτό το κεφάλαιο θα μπορούσαμε να σχολιάσουμε τον σχολικό τουρισμό και πόσο μπορεί αυτός να αλλάξει. Αν συνεργαστούν θεσμοί φορείς επιχειρήσεις κράτος θα μπορούσε να αναπτυχθεί ένα ανάλογο σχέδιο για την πόλη (Βλέπε εδώ ειδικό άρθρο) παρατεταμένες διαρκείας τιμές με διαμορφωμένες κατάλληλα υπηρεσίες.
Όσο για την αύξηση του κόστους των ταξιδίων για τους λόγους που προαναφέρονται αυτό ίσως οδηγήσει σε ποιοτικότερο (;) ή σε οδικό (;) εκλεκτικότερο (;) ή σε μία πιο χαλαρή ζωή με λιγότερες ανάγκες ανάπαυσης χαλάρωσης (ουτοπία). Ωστόσο όπως σημειώνεται και στο επόμενο κεφάλαιο η αποτοξίνωση από την τεχνολογία θα είναι μια επιτακτική ανάγκη για τους ανθρώπους που οι πλέον παραδοσιακές και πρωτότυπες μορφές τουρισμού θα αναζητούνται από όλο και περισσότερους καταναλωτές.
 
Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Η αποτοξίνωση από την τεχνολογία είναι δύσκολο να περάσει μέσα από την πόλη και τις υποδομές της. Η φύση με τα υδάτινα, τα πράσινα, τα ορεινά, τα έρημα και τα με οργιώδη βλάστηση τοπία θα παραμείνει μοναδικός προορισμός για τους "πληττόμενους" από την τεχνολογία ανθρώπους. Οι παράκτιες και οι ορεινές πόλεις που συνδέονται με αυτά θα ωφελούνται εφευρίσκοντας σχετικά προγράμματα, υπηρεσίες, διευκολύνσεις.
Διακοπές και πόλη με έμφαση στην αποτοξίνωση θέλει πολύ φαντασία για να το δούμε.
Ομάδες νέων αναπτύσσουν αυτοσχέδια προγράμματα 7ήμερων υδάτινων αποδράσεων με υποβρύχιες δράσεις, ψάρεμα, μαγείρεμα στη φύση, κολύμπι, επίσκεψη σπάνιων τοπίων κλπ.

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Το κεφάλαιο αυτό παραπέμπει στις ανθρώπινες σχέσεις και στο πως αυτές εξελίσσονται μέσα σε όλο και πιο σύνθετες συνθήκες διαβίωσης, εργασίας και υγείας των ανθρώπων. Οι διακοπές που λίγοι έχουν την δυνατότητα σε σχέση με τον συνολικό πληθυσμό της γης να απολαύσουν πάντα ήταν και θα είναι τόποι και τρόποι συναντήσεων και γνωριμιών λιγότερο ή περισσότερο. Τα ξενοδοχεία με τους κατάλληλους οικείους και φιλικούς χώρους συμβάλουν στην ανάπτυξη αυτών των σχέσεων και των φλερτ. Εικαστικά, έπιπλα, εξοπλισμός προσανατολισμένα, παιχνίδια, animation, έξυπνα events, εκδηλώσεις, ανακοινώσεις, παραπομπές σε ειδικές εκδηλώσεις, καλλιτεχνικές παραστάσεις πόλεως, θεατρικές παραστάσεις με ξένο υποτιτλισμό και άλλα θα βοηθούσαν προς αυτή τη κατεύθυνση. Οι ξενοδόχοι ας έχουν στο πίσω μέρος του κεφαλιού τους τις ανάγκες και τα χόμπυ και τα ενδιαφέροντα της εν δυνάμει πελατείας που έχουν ως target group.

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
-Διόρθωση: Μακριά από την ασφάλεια (καθημερινότητα).  

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Διαχρονική ανάγκη των ανθρώπων να ταξιδεύουν ομαδικά και απ' ότι συμπεραίνεται στην έρευνα αυτό θα ενταθεί στο μέλλον. Άρα ο ξενοδόχος με τις υποδομές, τις υπηρεσίες και τις κατάλληλες τιμές μπορεί να κερδίσει από αυτήν τη αγορά. Δεν φτάνει μόνο αυτό. Το πελατολόγιο των groups κατέχεται από τους πλέον ειδικούς και off line agents οι οποίοι έχουν αναπτύξει τις μέθοδες εκείνες που με ασφάλεια και ταχύτητα αναπτύσουν πακέτα με ελκυστικές τιμές που τα προωθούν στην αγορά απ' ευθείας ή μέσω χονδρεμπόρων. Ο κορονοϊός απελευθέρωσε πολλά στελέχη που έχουν know how και τρομερές επαφές. Αξιοποιήστε το. 

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Απαιτείται έρευνα..

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 
 
Προφανώς θα προκύψει μια έξυπνη διαχείρηση ξενοδοχειακών μονάδων που θα ευνοεί το ΝΜΤ: Οικονομικώτερη διαχείρηση μονάδος, πακέτα έξυπνων διαμονών, νέοι τύποι προμηθευτών, νέοι τύποι πελατών..

Το ποστ τώρα γράφεται η έρευνα συνεχίζεται
 

 

 
ΒΛΕΠΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΣΧΕΤΙΚΟ ΑΡΘΡΟ:
 
 
 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου